ေဒၚလာ ၃၃ ဘီလ်ံ ကုန္က်ေသာ ေပက်င္းႏႇင့္ ရႇန္ဟိုင္း က်ည္ဆန္ရထား လမ္းသစ္သည္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား ျပတ္ေတာက္မႈေၾကာင့္ ဇူလိုင္လ ၁၀ ရက္ေန႔တြင္ ေျပးဆြဲမႈ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရေၾကာင္း တ႐ုတ္ ရထားပို႔ေဆာင္ေရး
အာဏာပိုင္မ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
မိုးႀကိဳးမ်ား ပစ္ခဲ့ၿပီး ေလျပင္းထန္စြာ တိုက္ခတ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ညေန ၆ နာရီခန္႔တြင္ ရထားလမ္းသို႔ ပို႔လႊတ္ေနေသာ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားလိုင္း မိနစ္ ၉၀ ခန္႔ ျပတ္ေတာက္သြားခဲ့ေၾကာင္း ေပက်င္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဗ်ဴ႐ိုက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
မီးပ်က္သြားခဲ့ၿပီး ရထားတြဲမ်ား ႐ုတ္တရက္ ပူလာခဲ့ေၾကာင္း ေလေအးေပးစနစ္မႇာ မီးပ်က္ေသာေၾကာင့္ ရပ္တန္႔သြားခဲ့ေၾကာင္း ခရီးသည္မ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ တ႐ုတ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ၀မ္က်ားေပါင္သည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ အဓိက ၿမိဳ႕ႀကီးႏႇစ္ၿမိဳ႕ၾကား ေျပးဆြဲေသာ က်ည္ဆန္ ရထားလမ္းကို ဇြန္လ ၃၀ ရက္ေန႔က တရား၀င္ ဖြင့္လႇစ္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ႏႇစ္ (၉၀)ျပည့္ အထိမ္းအမႇတ္ အႀကိဳ ေန႕တြင္ က်ည္ဆန္ရထားလမ္း ဖြင့္လႇစ္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ရထားလမ္းသစ္မ်ား တည္ေဆာက္ေရး အတြက္ ေငြေၾကး အေျမာက္အျမား ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျခစားမႈ အတြက္ အဓိကက႑ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားႏႇင့္ လူတစ္ဦးခ်င္းက ေပက်င္း၊ ရႇန္ဟိုင္း ရထားလမ္း အတြက္ ရန္ပုံေငြမ်ားမႇ ယြမ္ ၁၈၇ သန္းကို ခိုးယူခဲ့ၾကေၾကာင္း တ႐ုတ္ႏုိင္ငံေတာ္ စာရင္းစစ္က မတ္လတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ေဖေဖာ္၀ါရီလက ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးေဟာင္း လ်ဴက်ီရႊန္သည္ တ႐ုတ္က်ည္ဆန္ရထား ကြန္ရက္ စီမံကိန္းမ်ားမႇ ယြမ္သန္း ၈၀၀ ေက်ာ္ ရယူခဲ့ေၾကာင္း စြပ္စြဲခံရၿပီးေနာက္ ရာထူးမႇ ထုတ္ပယ္ခံခဲ့ရသည္။
စီစဥ္ထားသည္ထက္ တစ္ႏႇစ္ ေစာ၍ ဖြင့္လႇစ္ခဲ့ေသာ ေပက်င္း၊ ရႇန္ဟိုင္း ရထားလမ္း၏ အႏၲရာယ္ ကင္းရႇင္းမႈ အေပၚ စိုးရိမ္မႈမ်ား ရႇိေနခ်ိန္တြင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား မေတာ္တဆ ျပတ္ေတာက္မႈက စိုးရိမ္မႈ ထပ္မံ ျဖစ္ေစခဲ့ေၾကာင္း ခ်ဳိင္းနားေဒးလီး သတင္းစာက ဇူလိုင္လ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
အာဏာပိုင္မ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
မိုးႀကိဳးမ်ား ပစ္ခဲ့ၿပီး ေလျပင္းထန္စြာ တိုက္ခတ္ခဲ့ေသာေၾကာင့္ ေဒသစံေတာ္ခ်ိန္ ညေန ၆ နာရီခန္႔တြင္ ရထားလမ္းသို႔ ပို႔လႊတ္ေနေသာ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အားလိုင္း မိနစ္ ၉၀ ခန္႔ ျပတ္ေတာက္သြားခဲ့ေၾကာင္း ေပက်င္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ဗ်ဴ႐ိုက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
မီးပ်က္သြားခဲ့ၿပီး ရထားတြဲမ်ား ႐ုတ္တရက္ ပူလာခဲ့ေၾကာင္း ေလေအးေပးစနစ္မႇာ မီးပ်က္ေသာေၾကာင့္ ရပ္တန္႔သြားခဲ့ေၾကာင္း ခရီးသည္မ်ားက ေျပာၾကားခဲ့သည္။ တ႐ုတ္၀န္ႀကီးခ်ဳပ္ ၀မ္က်ားေပါင္သည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံ၏ အဓိက ၿမိဳ႕ႀကီးႏႇစ္ၿမိဳ႕ၾကား ေျပးဆြဲေသာ က်ည္ဆန္ ရထားလမ္းကို ဇြန္လ ၃၀ ရက္ေန႔က တရား၀င္ ဖြင့္လႇစ္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ တ႐ုတ္ကြန္ျမဴနစ္ပါတီ ႏႇစ္ (၉၀)ျပည့္ အထိမ္းအမႇတ္ အႀကိဳ ေန႕တြင္ က်ည္ဆန္ရထားလမ္း ဖြင့္လႇစ္ေပးခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
ရထားလမ္းသစ္မ်ား တည္ေဆာက္ေရး အတြက္ ေငြေၾကး အေျမာက္အျမား ရင္းႏႇီးျမႇဳပ္ႏႇံခဲ့ျခင္းေၾကာင့္ ျခစားမႈ အတြက္ အဓိကက႑ ျဖစ္ေစခဲ့သည္။ ေဆာက္လုပ္ေရး ကုမၸဏီမ်ားႏႇင့္ လူတစ္ဦးခ်င္းက ေပက်င္း၊ ရႇန္ဟိုင္း ရထားလမ္း အတြက္ ရန္ပုံေငြမ်ားမႇ ယြမ္ ၁၈၇ သန္းကို ခိုးယူခဲ့ၾကေၾကာင္း တ႐ုတ္ႏုိင္ငံေတာ္ စာရင္းစစ္က မတ္လတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ေဖေဖာ္၀ါရီလက ရထားပို႔ေဆာင္ေရး ၀န္ႀကီးေဟာင္း လ်ဴက်ီရႊန္သည္ တ႐ုတ္က်ည္ဆန္ရထား ကြန္ရက္ စီမံကိန္းမ်ားမႇ ယြမ္သန္း ၈၀၀ ေက်ာ္ ရယူခဲ့ေၾကာင္း စြပ္စြဲခံရၿပီးေနာက္ ရာထူးမႇ ထုတ္ပယ္ခံခဲ့ရသည္။
စီစဥ္ထားသည္ထက္ တစ္ႏႇစ္ ေစာ၍ ဖြင့္လႇစ္ခဲ့ေသာ ေပက်င္း၊ ရႇန္ဟိုင္း ရထားလမ္း၏ အႏၲရာယ္ ကင္းရႇင္းမႈ အေပၚ စိုးရိမ္မႈမ်ား ရႇိေနခ်ိန္တြင္ လွ်ပ္စစ္ဓာတ္အား မေတာ္တဆ ျပတ္ေတာက္မႈက စိုးရိမ္မႈ ထပ္မံ ျဖစ္ေစခဲ့ေၾကာင္း ခ်ဳိင္းနားေဒးလီး သတင္းစာက ဇူလိုင္လ ၁၁ ရက္ေန႔တြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။
0 comments:
Post a Comment
မွတ္ခ်က္မ်ားကို စိစစ္ၿပီးမွ ေဖာ္ျပေပးမည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ ဤစာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ခ်က္ခ်င္း ျမင္ရမည္မဟုတ္ပါ။ မၾကာခင္ ေနာက္တခါ ျပန္လာၿပီး မိမိ၏ မွတ္ခ်က္ကို ျပန္ၾကည့္ပါရန္ ေမတၲာရပ္ခံပါသည္။