သိရွိရပါသည္။
ျပည္ပထြက္ခြာ ႏိုင္ငံသားတိုင္း ေလဆိပ္အသံုးျပဳခ အျဖစ္ေပးေဆာင္ ရသည့္ ေလဆိပ္အခြန္(Airport Tax) ကို ၂၀၁၁ ခုႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁ ရက္ ေန႔မွစ၍ ေငြက်ပ္ ၃၀၀၀ မွ အေမ ရိကန္ေဒၚလာ ၁၀ သို႔ တိုးျမႇင့္
ေကာက္ခံလ်က္ရွိသည္။
ေလဆိပ္အခြန္အား ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇူလိုင္လ ၁ရက္ေန႔က ႏိုင္ငံ သားမ်ား၏ Airport Tax ကို ေငြ က်ပ္ ၅၀၀ က်ပ္မွ သံုးေထာင္က်ပ္ သို႔ လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံျခားသား မ်ားအတြက္ အေမရိကန္ေဒၚလာ ငါး ေဒၚလာမွ
အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀ ေဒၚလာသို႔ တစ္ႀကိမ္ေျပာင္းလ ဲေကာက္ခံမႈရွိခဲ့ရာမွ တစ္ႏွစ္တာအ တြင္း Airport Tax ေျပာင္းလဲေကာက္ ခံမႈ ႏွစ္ႀကိမ္ရွိခဲ့ေၾကာင္း သိရသည္။
ထိုသို႔ Airport Tax အား ေငြက်ပ္ ၃၀၀၀ မွ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၀ ေဒၚလာ တိုးျမႇင့္ေကာက္ခံမႈအတြက္ ေလဆိပ္ပိုင္းဆိုင္ရာ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားကိုလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ တိုးျမႇင့္ေပးရန္ ခရီးသြားအမ်ားစုဆႏၵ
ရွိလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
ေလေၾကာင္းလိုင္းျဖင့္ ျပည္ပ ႏိုင္ငံသို႔ ႏိုင္ငံသားမ်ား ထြက္ခြာမႈ မ်ားျပားသည့္ ရန္ကုန္ေလဆိပ္တြင္ ခရီးသည္မ်ားအား ၀န္ေဆာင္မႈေပးသည့္ အပိုင္း၌ အားနည္းခ်က္အခ်ဳိ႕ ရွိေနေသးေၾကာင္း သိရသည္။
“ေလဆိပ္ေရာက္လို႔ အိတ္သယ္မယ္ဆိုရင္ လွည္းက အဆင္သင့္ မရွိဘူး။ Check-in လုပ္ၿပီး အေၾကာင္း တစ္စံုတစ္ရာေပၚလို႔ ဖုန္းဆက္ခ်င္ရင္ ဟန္းဖုန္းကို ဆက္လို႔မရဘူး၊ ႀကိဳးဖုန္းပဲ ရတယ္။ အင္တာနက္ သံုးခ်င္တယ္၊
သံုးလို႔ မရဘူး”ဟု ႏိုင္ငံတကာသြား ခရီးသည္ တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
၀ါရင့္ေလယာဥ္မွဴးႀကီး တစ္ဦး ကလည္း “အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြရဲ႕ အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာ ေလဆိပ္အမ်ားစုမွာ ခရီးသည္ေတြကို စိတ္ေက်နပ္ေလာက္တဲ့ ၀န္ေဆာင္မႈမ်ဳိး ေပးႏိုင္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ မထြက္ခင္ ခရီးသည္
နားေနဖို႔ သက္ေသာင့္သက္ သာရွိတဲ့ ခုံေတြ၊ အခန္းေတြရွိတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆို ေရခ်ဳိးလို႔ေတာင္ ရတယ္။ အင္တာနက္ access ေတြ၊ mini theater ေတြ၊ money changer ေတြ စသျဖင့္ ရွိတယ္။
အေၾကာင္းတစ္စံုတစ္ရာေၾကာင့္ ေလယာဥ္ delay ျဖစ္ရင္ ခရီးသည္ေတြ ေလဆိပ္ထဲမွာ ေလွ်ာက္ၾကည့္ၿပီး ၀ယ္ႏိုင္တဲ့ ဆိုင္ေတြ၊ စိတ္ခ်မ္းခ်မ္းသာသာနဲ႔ ေစာင့္ႏိုင္ဖို႔ စီစဥ္ေပးထားတာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ”ဟု ရွင္းျပခဲ့သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ ခ်ိတ္ဆက္ပ်ံသန္းေနေသာ ႏိုင္ငံတကာ ေလေၾကာင္းလိုင္းတစ္ခုမွ တာ၀န္ရွိသူ တစ္ဦးက ဆက္လက္၍ “ဟိုတစ္ေလာက ျဖစ္တဲ့ ရန္ကုန္ေလဆိပ္ကြင္း ခဏပိတ္လိုက္ရတုန္းက ဟိုဘက္ကို ခရီးသည္ေတြ
လွမ္းအေၾကာင္းၾကားဖို႔အတြက္ အခက္အခဲရွိလို႔ ေလေၾကာင္းလိုင္း၀န္ထမ္းေတြ ရဲ႕ ဟန္းဖုန္းနဲ႔ ႏိုင္ငံျခားကို ေပးသံုးရတဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးေတြရွိတယ္။ ခရီးစဥ္ delay ျဖစ္လို႔ ေလေၾကာင္းလိုင္း ေတြက ၀န္ေဆာင္မႈေပးခ်င္ရင္ေတာင္ အျပည့္အ၀မေပးႏိုင္တဲ့ အေနအထားမ်ဳိး ရွိပါတယ္။ ဥပမာ စားေသာက္ဆိုင္ လံုလံုေလာက္ေလာက္ မရွိေတာ့ delay ျဖစ္လို႔ ခရီးသည္ေတြကို အစားအေသာက္ free ေပးခ်င္ရင္ေတာင္ အဆင္မေျပဘူး၊ delay ျဖစ္လို႔ ဖုန္းဆက္ဖို႔ ဖုန္းကတ္ အလကားေပးခ်င္ရင္ေတာင္ ဒီမွာ မသံုးႏိုင္ဘူး။ ဒါေတြအမ်ားႀကီးပဲ” ဟု သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။
လက္ရွိတြင္ ျပည္ပထြက္ခြာ ႏိုင္ငံသားမ်ားအတြက္ Airport Tax ကို ယခင္ထက္ ပိုမိုတိုးျမႇင့္လိုက္ၿပီ ျဖစ္ရာခရီးသည္မ်ား အေနျဖင့္လည္း ေလဆိပ္အား ခရီးစဥ္ထြက္ခြာရန္ သက္သက္သာသာ အသံုးျပဳေနျခင္းထက္
အျခားေသာ၀န္ေဆာင္မႈမ်ားလည္း ထပ္တိုးရရွိရန္ ဆႏၵရွိၾကေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။
0 comments:
Post a Comment
မွတ္ခ်က္မ်ားကို စိစစ္ၿပီးမွ ေဖာ္ျပေပးမည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ ဤစာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ခ်က္ခ်င္း ျမင္ရမည္မဟုတ္ပါ။ မၾကာခင္ ေနာက္တခါ ျပန္လာၿပီး မိမိ၏ မွတ္ခ်က္ကို ျပန္ၾကည့္ပါရန္ ေမတၲာရပ္ခံပါသည္။