ျမ၀တီနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး စခန္းအား ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇူလိုင္လ မွစတင္၍ ေခတၱရပ္ဆုိင္းထားခဲ့ရာ ယခု ၂၀၁၁ ဇူလိုင္လတြင္ တစ္ႏွစ္ ျပည့္သြားၿပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ယင္းကဲ့သို႔ ျမ၀တီကုန္သြယ္ေရး စခန္းေခတၱ ရပ္ဆုိင္းထားမႈေၾကာင့္ ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး ထက္ တ႐ုတ္ႏုိင္ငံႏွင့္နယ္စပ္ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ပို၍ျမင့္တက္လာေၾကာင္း၊ ၂၀၁၁ခုႏွစ္ ပထမ ေျခာက္လပတ္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံမွ တ႐ုတ္ ႏိုင္ငံသို႔တင္ပို႔မႈပမာဏ အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၇၁၂ ဒသမ ၁၄ သန္းရွိခဲ့ၿပီး သြင္းကုန္ပမာဏမွာ ၅၆၁ ဒသမ ၅၉၉ သန္း ရွိေနေၾကာင္းႏွင့္ ထုိင္း ႏိုင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္ေရးမွာမူ ျမန္မာႏိုင္ငံမွ ထုိင္းႏိုင္ငံသို႔ တင္ပို႔မႈပမာဏ ၆၈ ဒသမ ၇၄၇ သန္းႏွင့္ ထုိင္းႏုိင္ငံမွ ျပန္လည္တင္သြင္းမႈ ပမာဏ ၈၂ ဒသမ ၆၉၅ သန္းသာ ရွိေသးေၾကာင္း သိရိွရသည္။
“တ႐ုတ္ႏိုင္ငံနဲ႔ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏဟာ ေတာ္ေတာ္မ်ား ေနတယ္။ အထူးသျဖင့္ ေနျပည္ေတာ္ မွာ ေက်ာက္စိမ္းေလလံပြဲေတြ ရွိေနတဲ့အတြက္ ပို႔ကုန္ပိုင္းမွာ ေတာ္ေတာ္ အားေကာင္းလာတာ ေတြ႕ရတယ္။
ထိုင္း-ျမန္မာနယ္စပ္မွာေတာ့ ျမ၀တီကုန္သြယ္ေရးစခန္းဟာ တ႐ုတ္နယ္စပ္က မူဆယ္ ၁၀၅ မုိင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ ၿပီးရင္ ဒုတိယအႀကီးဆံုး ကုန္သြယ္ေရးစခန္း ျဖစ္တယ္။ ျမ၀တီ ပိတ္လိုက္ၿပီးတဲ့ ေနာက္ပိုင္းမွာ တျခား ကုန္သြယ္ေရးစခန္းေတြကေန တစ္ဆင့္ ထိုင္းႏုိင္ငံနဲ႔ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးေတြ ျပဳလုပ္တယ္ဆိုေပမယ့္ ျမ၀တီ နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးေလာက္ေတာ့ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ မ်ားမ်ားလုပ္ႏုိင္မႈ မရွိပါဘူး”ဟု ထုိင္း-ျမန္မာနယ္စပ္ ရွိ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရး လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏကို ခ်ိန္ဆၾကည့္ပါက ျမန္မာႏိုင္ငံႏွင့္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ ျပဳေနေသာ ေလးႏိုင္ငံႏွင့္စုစုေပါင္း ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ပထမေျခာက္လပတ္အတြင္း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁၄၄၂ ဒသမ ၅၀၅ သန္းရွိခဲ့ၿပီး ယခင္ႏွစ္အလားတူ ကာလတြင္ ကုန္သြယ္မႈပမာဏ ၈၁၆ ဒသမ ၈၁၃ သန္းသာ ရွိခဲ့ေသာေၾကာင့္ ယခုႏွစ္တြင္ နယ္စပ္ကုန္သြယ္မႈ ပမာဏ အေမရိကန္ေဒၚလာ သန္း ၆၀၀ေက်ာ္ ပိုမိုရရွိခဲ့ေၾကာင္း စီးပြားေရးႏွင့္ ကူးသန္းေရာင္း၀ယ္ေရးဌာနမွ ရရွိေသာသတင္းမ်ားအရ သိရသည္။
“ျမန္မာ-တ႐ုတ္နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးက ၂၀၀၆ ခုႏွစ္မွာ မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ ျဖစ္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္း ႏွစ္စဥ္ တုိးတက္ေနပါတယ္။ (၁၀၅)မုိင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္အျပင္ တျခား လြယ္ဂ်ယ္နယ္စပ္ ခ်င္းေရႊေဟာ္နယ္စပ္နဲ႔ ကန္ပိုက္တီးကလည္း ကုန္သြယ္မႈပမာဏ အထိုက္အေလ်ာက္ ျမင့္မားပါတယ္။ ျမန္မာ -ထိုင္းနယ္စပ္မွာ ဆိုရင္ေတာ့ ျမ၀တီ နယ္စပ္ကုန္သြယ္ေရးဇုန္ကို ၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ဇူလိုင္လကစၿပီး ရပ္ဆိုင္း ထားခဲ့ေပမယ့္ ေကာ့ေသာင္း၊ ၿမိတ္ စတဲ့ နယ္စပ္ေတြကို ေျပာင္းေရႊ႕ကုန္သြယ္မႈ ျပဳလုပ္လာၾကတာလည္း ေတြ႕ရပါတယ္”ဟု နယ္စပ္ကုန္သည္ တစ္ဦးက ေျပာျပခဲ့သည္။
မူဆယ္ ၁၀၅ မိုင္ ကုန္သြယ္ေရးဇုန္သည္ တ႐ုတ္ႏိုင္ငံႏွင့္ ကုန္သြယ္မႈ အမ်ားဆံုးျပဳလုပ္ေသာ ႏိုင္ငံ ဇုန္ျဖစ္ၿပီး ျမန္မာႏိုင္ငံမွလယ္ယာ ထြက္ကုန္ပစၥည္း၊ သစ္သီး၀လံ၊ ေရထြက္ပစၥည္း၊ သတၱဳတြင္းထြက္ ပစၥည္း၊ သစ္ႏွင့္သစ္ေတာထြက္ ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔လ်က္ရွိကာ အထူးသျဖင့္ ေျပာင္း၊ ေရာ္ဘာ၊ ပဲမ်ဳိးစံု၊ ႏွမ္း၊ သရက္၊ ဖရဲ၊ သခြား ေမႊး၊ နာနတ္သီးမ်ားႏွင့္အတူ ေရထြက္ကုန္ပစၥည္းမ်ား တင္ပို႔ေန ေၾကာင္း၊ ေက်ာက္စိမ္း၊ စက်င္ ေက်ာက္႐ုပ္တုမ်ား၊ ခဲမျဖဴ၊ အၿဖိဳက္နက္၊ သံသတၱဳ႐ိုင္းမ်ား တင္ပို႔လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။
မူဆယ္နယ္စပ္အေနျဖင့္ ေနျပည္ေတာ္ ေက်ာက္မ်က္ရတနာ ေအာင္ျမင္သည့္ ေက်ာက္စိမ္းမ်ား မူဆယ္ ေရႊလီလမ္းေၾကာင္းမွ တင္ပို႔ေနျခင္းေၾကာင့္ ပို႔ကုန္မ်ားတိုးတက္လ်က္ရွိ ေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ျမန္မာ-ထိုင္းနယ္စပ္ တာခ်ီလိတ္နယ္စပ္ ကုန္သြယ္ေရးအေနျဖင့္ သစ္ေခါက္၊ လမ္းခင္းေက်ာက္ အရြယ္စံု၊ ေဆးေပါ့လိပ္၊ လိေမၼာ္သီး၊ ပ်ားရည္၊ မဂၢနီးသတၱဳ႐ိုင္းတုိ႔ အမ်ားဆံုးတင္ပို႔ေနရၿပီး သြင္းကုန္အေနျဖင့္ ဘိလပ္ေျမ၊ ဓာတ္ေျမၾသဇာ၊ စက္ဆီ၊ ဒီဇယ္ဆီ၊ ယာဥ္ယႏၲရားမ်ား၊ လက္တြန္း လယ္ထြန္စက္မ်ား တင္သြင္းေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။
အလားတူ ျမန္မာ-အိႏၵိယနယ္ စပ္ရွိ တမူးႏွင့္ ရိဒ္နယ္စပ္မွတင္ပို႔မႈလည္း အထိုက္အေလ်ာက္ရွိေၾကာင္း ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ နယ္စပ္တြင္မူ စစ္ေတြနယ္စပ္ႏွင့္ ေမာေတာနယ္စပ္မွ ကုန္သြယ္မႈျပဳလုပ္ေနေၾကာင္း သိရွိရသည္။
ပို႔ကုန္ | သြင္းကုန္ | ကုန္သြယ္မႈ | |
---|---|---|---|
ျမန္မာ-တ႐ုတ္ | ၃၃၄.၁၁၉ | ၃၂၀.၈၈၃ | ၆၅၅.၀၀၂ |
ျမန္မာ-ထိုင္း | ၈၀.၄၁၃ | ၆၄.၉၈၄ | ၁၄၅ .၃၈၇ |
ျမန္မာ-အိႏၵိယ | ၄ .၅၉၃ | ၂ .၇၅၇ | ၇.၃၅၀ |
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ | ၈.၂၃၉ | ၀.၈၃၅ | ၉.၀၇၄ |
၄၂၇.၃၆၄ | ၃၈၉ .၄၄၉ | ၈၁၆ .၈၁၃ | |
Source:MIRT |
ပို႔ကုန္ | သြင္းကုန္ | ကုန္သြယ္မႈ | |
---|---|---|---|
ျမန္မာ-တ႐ုတ္ | ၇၁၂.၁၄ | ၅၆၁.၅၉၉ | ၁၂၇၃.၇၃၉ |
ျမန္မာ-ထိုင္း | ၆၈.၇၄၇ | ၈၂.၆၉၅ | ၁၅၁.၄၄၂ |
ျမန္မာ-အိႏၵိယ | ၄.၀၁၉ | ၃.၆၃၅ | ၇.၆၅၄ |
ျမန္မာ-ဘဂၤလားေဒ့ရွ္ | ၉.၁၇၁ | ၀.၄၉၉ | ၉.၆၇၀ |
၇၉၄.၀၇၇ | ၆၄၈ .၄၂၈ | ၁၄၄၂ .၅၀၅ | |
Source:MIRT |
0 comments:
Post a Comment
မွတ္ခ်က္မ်ားကို စိစစ္ၿပီးမွ ေဖာ္ျပေပးမည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ ဤစာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ခ်က္ခ်င္း ျမင္ရမည္မဟုတ္ပါ။ မၾကာခင္ ေနာက္တခါ ျပန္လာၿပီး မိမိ၏ မွတ္ခ်က္ကို ျပန္ၾကည့္ပါရန္ ေမတၲာရပ္ခံပါသည္။