Welcome to my blog :)

rss

Sunday, July 31, 2011

ကားေစ်းတက္၊ ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ေျပာင္းျပန္ျဖစ္စဥ္ဟု လူအမ်ား႐ႈျမင္

6441a
လိုင္စင္မဲ့ကားမ်ားအား လိုင္စင္ခြင့္ျပဳေပးမည့္ သတင္းထြက္ေပၚမႈႏွင့္အတူ ေအးစက္သြားခဲ့သည့္ ကားေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာ ယခုလပိုင္းအတြင္း ျပန္တက္လာၿပီး အဆိုပါ အေျခအေနမွာ ျမန္မာ့ စီးပြားေရး ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္စဥ္အျဖစ္ လူအမ်ားက ႐ႈျမင္လာၾကပါသည္။
ပံုမွန္ေစ်းကြက္ မဟုတ္သည့္ ကားေစ်းကြက္ႀကီးထြားမႈသည္ ပံုမွန္ စီးပြားေရးျဖစ္စဥ္ တစ္ခုလံုးအေပၚ သက္ေရာက္ေစသည့္အတြက္ ယခု ကားေစ်းျပန္မာျခင္းသည္ ပံုမွန္စီးပြားေရး ျဖစ္စဥ္မွ ေသြဖည္ျခင္း ျဖစ္လာႏိုင္ေၾကာင္း စီးပြားေရးပညာရွင္မ်ား က သံုးသပ္သည္။
ေစ်းကြက္အတြင္းသို႔လည္း ကုမၸဏီႀကီးမ်ားမွ ေရအားလွ်ပ္စစ္ ကဲ့သို႔ေသာ စီမံကိန္းလုပ္ငန္းမ်ား ျဖင့္ ဆက္စပ္သည့္ အေနအထားျဖင့္ တင္သြင္းသည့္ ၂၀၁၁ ေမာ္ဒယ္လ္ တန္ဖိုးျမင့္ ကားသစ္မ်ဳိးစံုဆက္ တိုက္ ျပန္လည္၀င္ေရာက္လာၿပီး ကားေစ်းကြက္မွာ ယခင္ကကဲ့သို႔ ဆူလြယ္နပ္လြယ္ လုပ္စား၍ ရႏိုင္သည့္ ေစ်းကြက္ပံုသဏၭာန္သို႔ ျပန္လည္ ေဖာ္ေဆာင္ေနျခင္း ျဖစ္ႏိုင္ေၾကာင္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက သံုးသပ္ ၾကပါသည္။

ထိန္းခ်ဳပ္မႈ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လူနည္းစုကုိ အခြင့္ေကာင္း ေပးေပမယ့္ လူမ်ားစုကနစ္နာေစတယ္။ အက်င့္ပ်က္ ျခစားမႈေတြ ျဖစ္ေစတယ္။ လြတ္လပ္တဲ့ ေစ်းကြက္ျဖစ္ေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္ေပး သင့္တယ္။ ေစ်းကြက္ကုိ ၀င္စြက္မယ္ဆုိလည္း ေကာင္းဖုိ႔ စြက္ဖက္တာ ပဲျဖစ္ရမယ္  .  .  .
“ဆူလြယ္နပ္လြယ္ ေစ်းကြက္ဆိုေတာ့ နည္းနည္းလႈပ္လို႔ရရင္ နည္းနည္းျပန္လႈပ္ ၾကည့္ၾကတာပါပဲ။ ကားေစ်းက ျပန္တက္လာတယ္။ အရင္လတုန္းက လုိင္စင္မဲ့ကားေတြ လုိင္စင္ခြင့္ျပဳေပးတဲ့ အစီအစဥ္ ျပန္စမယ္ဆိုၿပီး ကားတန္ဖိုးစာရင္းေတြ ထြက္လာတုန္းကေတာ့ ကားေစ်းကြက္က အေရာင္းအ၀ယ္မရွိဘဲ ၿငိမ္သက္သြားတာေပါ့။ အစီအစဥ္ အေကာင္အထည္ မေပၚေသးေတာ့ မလုပ္ေပးေတာ့ဘူးဆိုၿပီး ေစ်းကြက္ထဲမွာ ေျပာၾကတယ္။ အဲဒီေနာက္ပုိင္း ကားေစ်းကို တျဖည္းျဖည္းျပန္ဆြဲ တင္ၾကည့္ရာကေန အရင္ဆံုး ေခၚေစ်းကိုျမႇင့္ၿပီး ေခၚၾကည့္လာတယ္။ ပါးစပ္ေစ်းနဲ႔ စတက္လာတာေပါ့။ လိုင္စင္မဲ့ကား အစီအစဥ္ မလာေသးတဲ့အတြက္ အသစ္သြင္းလာတဲ့ ကား နဲ႔ ေစ်းကြက္ထဲရွိၿပီးသား ကားဘက္ ျပန္လွည့္ၿပီး အေရာင္းအ၀ယ္ လုပ္ၾကတဲ့အတြက္ ေစ်းျပန္တက္တာ။ အခုဆို 2011 Lexus (ကေနဒါ)ဆိုရင္ က်ပ္သိန္း ၃၅၀၀ ၀န္းက်င္ ျပန္ျဖစ္သြားတယ္။ အရင္က က်ပ္သိန္း ၃၁၀၀ ၀န္းက်င္ပဲရွိတာ။ Alphard က က်ပ္သိန္း ၁၆၅၀ ၀န္းက်င္က ေန ၁၈၀၀၊ ၁၈၅၀ ကို ျပန္တက္လာတယ္။ Mark II 2004 ေရႊငါးဆိုရင္ က်ပ္သိန္း ၁၁၀၀ ၀န္းက်င္ကေန အခု ၁၂၅၀ ေခၚလာတယ္”ဟု ကား ေစ်းကြက္အတြင္းမွ ၀ယ္ေရာင္းတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“က်ပ္သိန္း ၁၀၀၀ ၀န္းက်င္နဲ႔အထက္ အျမင့္ကားေတြက က်ပ္ သိန္း ၁၀၀ ကေန ၄၀၀ ေလာက္အထိ ျပန္တက္တယ္။ ေမာ္ဒယ္လ္နိမ့္ ကားေတြကေတာ့ ၁၀ သိန္း ငါးသိန္း ျပန္တက္လာတယ္။ ကားအေနအထား အလိုက္ေပါ့။ အေရာင္းအ၀ယ္ ကလည္း ျပန္ျဖစ္တာ ပါတာေပါ့”ဟု ကားပြဲစားတစ္ဦးက ဆိုသည္။
6441
ကာလေပါက္ေစ်း က်ပ္သိန္း ၃၅၀၀ (ႏိုင္ငံတကာေရာင္းေစ်း အေမရိကန္ေဒၚလာ ၉၀၀၀၀) တန္ေၾကးရွိ လူနည္းစုသာ
စီးႏိုင္သည့္ Lexus LX570 2011 အမ်ဳိးအစားကား
ကားသစ္မ်ဳိးစံု ဆက္တိုက္၀င္ လာသည့္အခ်ိန္ႏွင့္ ကားေစ်းတက္သည့္အခ်ိန္ တိုက္ဆိုင္ျခင္းအေပၚ သံုးသပ္ျခင္းျဖင့္ တင္သြင္းခြင့္ရသည့္ အဖြဲ႕အစည္း၊ ကုမၸဏီႀကီးမ်ား၊ အခြင့္ထူးခံမ်ားအေနျဖင့္ ယခုထိတုိင္ကားျဖင့္ အက်ဳိးအျမတ္ ရွာေနဆဲျဖစ္သည္ဟုပင္ သံုးသပ္ရမည္ကဲ့သို႔ ျဖစ္ေၾကာင္း လုပ္ငန္းရွင္မ်ားက ဆိုသည္။
“အခုရက္ပိုင္းမွာ ၂၀၁၁ ေမာ္ဒယ္လ္  Lexus အပါအ၀င္ ကားသစ္မ်ဳိးစံု ဆက္တိုက္၀င္ေနတယ္။ ကားေစ်းကလည္း တက္တယ္ဆိုေတာ့ တင္သြင္းေရာင္းတဲ့သူေတြ ကစားတာလည္း ပါမွာေပါ့။ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ အခုထက္ထိကို လုပ္ခြင့္ရတဲ့ အဖြဲ႕အစည္း၊ ကုမၸဏီေတြလုပ္စားလို႔ ေကာင္းဆဲလို႔ ေျပာရမလို ျဖစ္ေနၿပီ။ အစိုးရသစ္စၿပီး တာ၀န္ယူတဲ့ အခ်ိန္မွာ ကားေစ်း၊ ကားေစ်းကြက္ လံုး၀ၿငိမ္သက္သြားတယ္။ အစိုးရသစ္ လက္ထက္မွာ ကားတင္သြင္း အသံုးျပဳခြင့္ေတြ ရရွိလာႏိုင္တယ္၊ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနတဲ့ အခြင့္အေရးရသူေတြ ကစားလို႔ျဖစ္လာတဲ့ မတန္တဆေစ်းနဲ႔ မသံုးရေတာ့ဘူးလို႔ထင္ၿပီး ကားေစ်းေတြ ေအးကုန္တာ။ ပါမစ္လည္း အရင္လိုထြက္ေနမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ထင္ၾကတာ။ ခုထိကို ပါမစ္ေတြက ထြက္တဲ့သေဘာရွိေနတယ္။ ကုမၸဏီတစ္ခုကို အစီး ၂၀၊ အစီး ၃၀ သြင္း လာၾကတုန္းေလ။ ဆိုလိုတာက ခုထက္ထိကို အခြင့္ထူးခံေတြက အမ်ားျပည္သူ မတန္တဆ ေစ်းနဲ႔သံုးရမယ့္ ကားေစ်းကြက္ကို ေဖာ္ေနၾကတုန္းပဲလို႔ ေျပာခ်င္တာပါ”ဟု ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ေဒၚလာေစ်းက်လို႔ ပို႔ကုန္လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ထိေနတယ္၊ မွန္ကန္တဲ့ သြင္းကုန္လုပ္ငန္းရွင္လည္း ပံုမွန္အတိုင္းပဲ ၀င္ေငြရွိေနတယ္။ က်ပ္သိန္း ၃၀၀၀ ေက်ာ္ကားမ်ဳိး ဘယ္သူေတြ က၀ယ္ႏိုင္မွာလဲ။ ဒီအေျခအေနမွာ အျမင့္ကားလည္း အမ်ားအျပား သြင္းသလို ေစ်းလည္း တက္လာတယ္ဆိုေတာ့ အေၾကာင္းရွိတယ္လို႔ ျမင္တယ္။ ဥပမာ တျခားနည္းနဲ႔ ၀င္ေငြေကာင္းေနတဲ့သူေတြ၊ ေက်ာက္မ်က္ပြဲက ၀င္ေငြရထားတဲ့သူေတြရဲ႕ ၀ယ္လိုအားကို ဦးတည္ၿပီး ကစားတာလို႔ ထင္ပါတယ္။ မ၀ယ္ႏိုင္တဲ့သူမ်ားတဲ့ အေနအထားမွာ ၀ယ္ႏိုင္တဲ့အေနအထား နည္းနည္းကေလးကိုပါ ျခစ္ကုတ္ၿပီး ကစားေနတာလို႔ ထင္တယ္”ဟု ကား ေစ်းကြက္အတြင္းမွ ကားပြဲစားတစ္ဦး က ဆုိသည္။
ယခုကဲ့သို႔ ကားေစ်းျပန္တက္ျခင္း၊ ယခင္ကကဲ့သို႔ ေစ်းကြက္မ်ဳိး ျပန္လည္ ေဖာ္ေဆာင္ေနျခင္းမ်ားမွာ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ေျပာင္းျပန္ျဖစ္စဥ္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ေလ့လာသူတစ္ဦးကလည္း ”ကားေစ်းတက္တာက တက္လာမယ့္ လုပ္ငန္းသစ္ေတြ၊ အရွိန္ရေနတဲ့ ျပည္တြင္းလုပ္ငန္းေတြကို သက္ေရာက္တယ္။ လုပ္ငန္းသစ္ လုပ္မယ့္သူဆိုပါေတာ့ ကားတစ္စီး ႏွစ္စီး၀ယ္တာနဲ႔တင္ အကုန္အက်မ်ားၿပီး လုပ္ငန္းအျပည့္အ၀ မေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ဘူး။ အရွိန္ရေနတဲ့ လုပ္ငန္းေတြလည္း ထပ္ၿပီးရင္းႏွီးဖို႔ လက္တြန္႕ၿပီး အရွိန္အတိုင္းမလုပ္ ႏိုင္တဲ့အတြက္ ကုန္ထုတ္လုပ္ငန္းေတြကို အဓိကထိခိုက္ၿပီး စီးပြားေရး ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို ေႏွာင့္ေႏွးေစႏိုင္တယ္။ ပိုဆိုးတာက အခုလို ေဒၚလာေစ်း မၿငိမ္သက္မႈေၾကာင့္ လုပ္ငန္းေတြ အခက္ၾကံဳေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ ဒီလိုကား ေစ်းတက္တာက ပိုထိခိုက္မႈ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္လို႔ ထင္ပါတယ္”ဟု သံုးသပ္ ေျပာၾကားသည္။
“ကားေစ်းတက္တယ္ ဆိုေတာ့ လုပ္ငန္းထဲ သံုးမယ့္ေငြကို ကားေစ်းထဲ လာကစားတဲ့သူတခ်ဳိ႕ ရွိလာတယ္လို႔ ၾကားရတယ္။ ဒါကားေစ်း တက္ျခင္းရဲ႕ သက္ေရာက္မႈပဲ။ လုပ္ငန္းမွာ အျပည့္အ၀ အသံုးခ်ရမွာရဲ႕ ေျပာင္းျပန္ဆူလြယ္နပ္လြယ္ ကားေစ်းကြက္ထဲ ၀င္ကစားတဲ့အတြက္ မွန္ကန္တဲ့ျမႇဳပ္ႏွံမႈ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ မွန္ကန္တဲ့ျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ နည္းပါးၿပီး ကာလတို ေစ်းကြက္ေကာင္းလာၿပီ ဆိုရင္ေတာ့ စီးပြားေရးျဖစ္စဥ္ကို တစ္ခုခု သက္ေရာက္တတ္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္”ဟု စီးပြားေရးဆုိင္ရာ အသင္းအဖြဲ႕တြင္ တာ၀န္ယူလုပ္ကိုင္ေနသူ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ရွင္းျပခဲ့သည္။
“ျပည္တြင္းမွာ လိုင္စင္မဲ့ကား က အစီးေရ ေသာင္းနဲ႔ခ်ီ ရွိေနႏိုင္တယ္။ လုိင္စင္မဲ့ကားေတြ လိုင္စင္ခြင့္ျပဳလိုက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ႏိုင္ငံေတာ္လည္း အခြန္ရမယ္။ လိုင္စင္မဲ့ကားေၾကာင့္ ျဖစ္တဲ့ ေနာက္ဆက္တြဲ ျပႆနာေတြလည္း ေအးသြားသလို ကားေစ်းလည္း ျပန္က်သြားႏိုင္ပါတယ္။ အခု လုပ္စားတဲ့သူေတြကလည္း လုိင္စင္မဲ့ကား အစီအစဥ္မရွိေတာ့ဘူးဆိုၿပီး လုပ္စားၾကလို႔ ကားေစ်းျပန္တက္တာ။ တစ္ကယ္ဆိုရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ႏိုင္ငံအေနနဲ႔ ကားေစ်းက တျဖည္းျဖည္းခ်င္း ႏုိင္ငံတကာ ေစ်းနဲ႔သံုးႏိုင္တဲ့ဘက္ကို ေျပာင္းသြားရမွာ။ ဒါမွမွန္ကန္တဲ့ အလားအလာျဖစ္မွာေလ။ အခုက အခြင့္ေရးရတဲ့သူေတြက ထ ကစားလိုက္၊ ျပန္တက္လိုက္၊ ျပည္တြင္းမွာလည္း အလုပ္အကိုင္ေပးႏိုင္တဲ့ မွန္ကန္တဲ့ လုပ္ငန္းေတြ ေပၚထြက္မလာဘဲ လုပ္ငန္းရွင္ေတြ ကားေစ်းကြက္ထဲေရာက္လိုက္ သံသရာကို ျပန္ေဖာ္သလို ျဖစ္ေနလိမ့္မယ္။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ အရင္ ဆယ္စုႏွစ္ကပံုစံကို ေျပာင္းျပန္ျပန္ စီးေနတာမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္”ဟု စီးပြားေရးဆိုင္ရာ အသင္းအဖြဲ႕တစ္ခုတြင္ တာ၀န္ယူ လုပ္ကိုင္ေနသည့္ လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
“ကားတင္သြင္းတာကို လြတ္လြတ္လပ္လပ္ ခြင့္ျပဳေပးရမွာပါ။ ထိန္းခ်င္ရင္ အခြန္နဲ႔ထိန္းရမယ္။ အမ်ားျပည္သူ အသံုးျပဳတဲ့ အင္ဂ်င္ ပါ၀ါ ၃၀၀၀ စီစီေအာက္ကားေတြဆိုရင္ အခြန္ႏႈန္းနည္းနည္းနဲ႔ ခြင့္ျပဳေပးသင့္တယ္။ ဒါေပမယ့္ အမ်ား ျပည္သူကို အက်ဳိးမျပဳတဲ့ Lexus လို ကားမ်ဳိးကိုေတာ့ အခြန္ႏႈန္းကို ၅၀၀ ရာခုိင္ႏႈန္းကေန ၇၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ေကာက္သင့္တယ္။ တစ္စီးကိုက်ပ္ သိန္း ၂၀၀၀ ေက်ာ္အထိ အခြန္ေကာက္သင့္တယ္။ တတ္ႏိုင္တဲ့သူစီးေပါ့။ ၃၀၀၀ စီစီအထက္ဆိုရင္ကို အခြန္ ႏႈန္း ၅၀၀ ရာခိုင္ႏႈန္း ေကာက္သင့္ပါတယ္။ အမ်ားျပည္သူ အသံုးျပဳေန ရတဲ့ ကားမ်ဳိးဆိုရင္ေတာ့ အခြန္ႏႈန္း အနိမ့္ဆံုးနဲ႔ လြတ္လပ္စြာတင္သြင္းခြင့္ ေပးသင့္တယ္။ ဒီလိုအခြန္နဲ႔ထိန္းခ်ဳပ္ရင္ ကားအစီးေရ အဆမတန္ မ်ားျပားမယ့္ အေျခအေနကို ထိန္းၿပီးသားျဖစ္သလို ကားမတန္တဆ ေစ်းႀကီးတာေၾကာင့္ သယ္ယူစရိတ္ႀကီး ျမင့္မႈဒဏ္ အမ်ားျပည္သူခံရတာလည္း သက္သာမယ္ေလ။ အခုက ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ဇိမ္ခံကားအစီးေရက အိမ္နီးခ်င္းႏိုင္ငံေတြ ထက္ေတာင္ မ်ားေနၿပီ”ဟု ပို႔ကုန္သြင္းကုန္ လုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးကလည္း သံုးသပ္ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
“ပံုမွန္မဟုတ္ဘဲ ကာလတိုေစ်းကြက္ေတြ ဖြံ႕ၿဖိဳးတာဟာ ျမန္မာ့စီးပြားေရး ျဖစ္စဥ္ကို ထိုက္သင့္သေလာက္ သက္ေရာက္ေစႏိုင္တယ္။ အိမ္ျခံ ေျမေစ်းေတြဆိုရင္ မၾကားဖူးတဲ့ႏႈန္းထားေတြ ၾကားရတယ္။ အခုဆို ကားေစ်းေတြ တက္တယ္ဆိုတာ ၾကားရတယ္။ ဒါက ေငြရွိတဲ့သူေတြပဲ ကစားႏိုင္ၾကတာပါ။ သာမန္လူေတြကေတာ့ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ စား၀တ္ေနေရး၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ သူတို႔ရဲ႕  Life အတြက္ပဲ လံုးပန္းၾကတာေလ။ တစ္ဖက္ကၾကည့္ရင္လည္း ေငြေၾကးရွိ တဲ့သူေတြ မွန္မွန္ကန္ကန္ ျမႇဳပ္ႏွံႏိုင္မယ့္ အခြင့္အလမ္းေတြ မရွိတာရယ္၊ ကာလတိုက ခဏေလးနဲ႔ အက်ဳိးအျမတ္ မ်ားေနတာကို ေတြ႕ရမွာပဲ။ ဥပမာ-အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီေတြရွိမယ္ဆိုရင္ ေငြရွိတဲ့သူက အမ်ားပိုင္ ကုမၸဏီမွာ ရွယ္ယာ၀ယ္ထားမယ္။ လုပ္တတ္တဲ့သူက အမ်ားပိုင္ကုမၸဏီေထာင္ၿပီး စက္႐ံုေတြ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈေတြ လုပ္မယ္ဆိုရင္ ျပည္တြင္းမွာလည္း အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္း ေတြရွိလာမယ္၊ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ လုပ္ငန္းေတြ တိုးတက္လာမယ္၊ ႏိုင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရးကလည္း မွန္ကန္တဲ့ျမႇဳပ္ႏွံမႈနဲ႔အတူ တက္လာမယ္။ အခုကေတာ့ ပံုမွန္မဟုတ္ဘဲ အဲဒီလုိမွန္ကန္တဲ့ ျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြနည္းၿပီး ကာလတိုေတြဘက္မွာ သြားမ်ားေနတာကို က ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနတာ။ ျမန္မာ့ စီးပြားေရးျဖစ္စဥ္က ဒီလိုမွန္ကန္တဲ့ ျမႇဳပ္ႏွံမႈေတြ ေဖာ္ေဆာင္ဖို႔ လိုေနေသးတဲ့အတြက္ ဘယ္လိုေျပာရမလဲ မႏူးမနပ္ျဖစ္ေနတဲ့ သေဘာျဖစ္ေနတာ။ လိုေနတာေပါ့။ သူ႕ဟာနဲ႔သူ၊ သူ႔ေနရာနဲ႔သူ မျဖစ္ဘူးျဖစ္ေနတာပါ။ ဒီလိုျဖစ္တဲ့အတြက္ စီးပြားေရး ျဖစ္စဥ္အေပၚကို သက္ေရာက္တယ္ လို႔ေျပာရတာ”ဟု ပါေမာကၡ ေဒၚရီရီ ျမင့္က ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။
“စီးပြားေရးတည္ၿငိမ္မႈ ရွိဖုိ႔ လုိပါတယ္။ တည္ၿငိမ္မႈမရွိရင္  အလုပ္လုပ္ဖုိ႔ မ၀ံ့မရဲျဖစ္လာႏုိင္တယ္။ လုပ္ရင္လည္း ကာလတုိလုပ္တာမ်ဳိး၊ ျမတ္မွာေသခ်ာတဲ့ အလုပ္မ်ဳိးပဲလုပ္မွာပါ။ ဒီလုိ အျဖစ္ေတြကေန ေျပာင္းလဲ ႏုိင္ရမယ္။  မလုိအပ္တဲ့ထိန္းခ်ဳပ္မႈေတြကုိ ေျဖေလ်ာ့ေပးရမယ္။  ထိန္း ခ်ဳပ္မႈေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားက လူ နည္းစုကုိအခြင့္ေကာင္းေပးေပမယ့္ လူမ်ားစုကနစ္နာေစတယ္။ အက်င့္ ပ်က္ျခစားမႈေတြျဖစ္ေစတယ္။ လြတ္ လပ္တဲ့ ေစ်းကြက္ျဖစ္ေအာင္ပ်ဳိး ေထာင္ေပးသင့္တယ္။ ေစ်းကြက္ကုိ ၀င္စြက္မယ္ဆုိလည္းေကာင္းဖုိ႔စြက္ ဖက္တာပဲျဖစ္ရမယ္။ အစုိးရျဖစ္တဲ့ အတြက္ လုပ္ငန္းရွင္ဘက္ေရာ၊ စား သံုးသူဘက္ေရာၾကည့္ရမွာပါ။တစ္ ခုခုလုပ္မယ္ဆုိ လူတန္းစားအားလံုး၊  ျဖစ္ႏုိင္ေျခအားလုံးကုိ တြက္ဆလုပ္ ကုိင္ဖုိ႔လုိတယ္။ စီးပြားေရးလုပ္ တဲ့သူက ကာလတုိလုပ္တာပဲ ကုိက္ ရင္ကာလတုိပဲလုပ္မွာပါ။ ဒါေပမယ့္ ကာလတုိ ေစ်းကြက္ေတြထက္ကုန္ ထုတ္လုပ္မႈနဲ႔အိမ္တြင္းလုပ္ငန္းေတြ၊ စက္မႈလုပ္ငန္းေတြဖြံ႕ၿဖိဳးေစမယ့္ မူ ၀ါဒေကာင္း ခ်မွတ္ႏုိင္ဖုိ႔နဲ႔ ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္နဲ႔ ပုိ႔ကုန္ေစ်းကြက္ျမႇင့္တင္ ႏုိင္ဖုိ႔က ႏုိင္ငံအတြက္ ပုိအေရးႀကီး တယ္”ဟုစီးပြားေရးတကၠသုိလ္ပါေမာ ကၡခ်ဳပ္(ၿငိမ္း)ပါေမာကၡဦးေမာ္သန္း က ထင္ျမင္ခ်က္ေပးပါသည္။

“ကားေစ်းတက္တယ္၊ ကား ေစ်းကစားတယ္။ ႏိုင္ငံစီးပြားေရး အေပၚ အယံုအၾကည္ ကင္းမဲ့တဲ့သေဘာပါ။ သမၼတႀကီးက အခြင့္ထူးခံေတြ အခြင့္ထူးမရတဲ့ သာတူညီမွ်စီးပြား ေရးတည္ေဆာက္ဖို႔ လမ္းညႊန္ထားတယ္။ အခုက အခြင့္ထူးရတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေတြ၊ ကုမၸဏီေတြက ကားသြင္းခြင့္ေတြရၿပီး ကားေစ်းကို ဆြဲတင္ဖို႔ ပူးေပါင္းလုပ္ၾကတယ္။ ဒါဟာ လူလတ္တန္းစားေတြ အႀကီးအက်ယ္ အထိနာေစတယ္။ လူလတ္တန္းစားေတြရဲ႕ အိတ္ထဲကေငြကို ႏိႈက္ရင္ ဆင္းရဲသားေတြ ထိမယ္ဆိုတာ သတိျပဳသင့္တယ္။ ဒီျဖစ္ရပ္ဟာ တံခါး ျပည့္ျပည့္၀၀ မဖြင့္ခင္ ျခင္ယင္ပိုးမႊားေတြ ၀င္ဒုကၡေပးတဲ့ သေဘာမ်ဳိးပါ” ဟု ဂ်ာနယ္လစ္တစ္ဦးက ေထာက္ျပခဲ့သည္။

“ပထမရက္ ၁၀၀ မွာေတာ့ထား ဒုတိယရက္ ၁၀၀ မွာေတာ့ ကားေစ်း တက္တယ္ဆိုတာ အစိုးရရဲ႕ စီးပြားေရးမူ၀ါဒကို ကဖ်က္ယဖ်က္ လုပ္ေနၾကတယ္လို႔ ျမင္တယ္။ ကားနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေျပာင္းအလဲတခ်ဳိ႕ ျမင္ခ်င္ပါတယ္”ဟု ၎ကဆက္လက္ ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။

0 comments:

Post a Comment

မွတ္ခ်က္မ်ားကို စိစစ္ၿပီးမွ ေဖာ္ျပေပးမည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ ဤစာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ခ်က္ခ်င္း ျမင္ရမည္မဟုတ္ပါ။ မၾကာခင္ ေနာက္တခါ ျပန္လာၿပီး မိမိ၏ မွတ္ခ်က္ကို ျပန္ၾကည့္ပါရန္ ေမတၲာရပ္ခံပါသည္။

ေပၚၿပဴလာအၿဖစ္ဆံုးပီုစ္မ်ား

# # ေခါင္စဥ္အလိုက္ၾကည့္ရန္ »» #
# # # 1. 2. 3. # # Web Informer Button
#
(ေဂၚဖီထုတ္ႏွင့္ ဟင္းႏုႏြယ္ကို စားျခင္းျဖင့္ ဆီးခ်ဳိေရာဂါ ကုစားႏိုင္။)

အႏၱရယ္အစၥလမ္မစ္ဝဘ္ဆိုက္

ၿမန္မာမြစ္လင္ေတြအတြက္ အႏၱရယ္ဝဘ္ဆိုက္မ်ား၊ အစၥလမ္သာသနာေတာ္အေပၚပုတ္ခတ္ေစာ္ကားတဲ့ဝဘ္ဆိုက္ မ်ားကိုဒီေနရာေလးမွာလင့္ေလးမ်ားနဲ႕ေဖၚၿပေပးထားပါ့မယ္ (MMSY) ၿမန္မာမြစ္လင္စတန္႕ထြင္ေက်ာင္းသား လူငယ္ဗီဒ္အသ္တီေလးမ်ားစုစည္းရာ