သေဘၤာ ကုမၸဏီမ်ားမွ သေဘၤာသားလူသစ္မ်ား ေခၚယူျခင္းမရွိ၍ သေဘၤာသားလူသစ္မ်ား အလုပ္ရရွိ ရန္ အခက္အခဲမ်ား ၾကံဳေတြ႕ေနရေၾကာင္း သိရသည္။
သေဘၤာသားျဖစ္လိုသူတိုင္း appointment ႀကိဳတင္၀ယ္ယူရန္ မလိုေတာ့ဘဲ သေဘၤာသားျဖစ္ခြင့္ ယခင္ကထက္ အလြယ္တကူရရွိႏိုင္မည့္ စနစ္သစ္သုိ႔ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္း ကေျပာင္းလဲခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သေဘၤာသားအျဖစ္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ျပဳလုိသူ လူငယ္အမ်ားစုမွာ စနစ္သစ္၏ ပထမဆံုးေျခလွမ္း ျဖစ္သည့္ Basic English Skills Test စာေမးပြဲအား ၀င္ေရာက္ေျဖဆိုခဲ့ၾက သည္။ ယင္းစာေမးပဲြ ေအာင္ျမင္သူ မ်ားမွာ Pre-Sea သင္တန္းႏွင့္ 4-Tickets သင္တန္းမ်ားအား တက္ေရာက္ၿပီး သေဘၤာသားလက္မွတ္(စီဒီစီ)ႏွင့္ ပတ္စ္ပို႔ေလွ်ာက္ထားျခင္း စသည့္ အဆင့္မ်ားအား လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။
ထိုသို႔ စနစ္သစ္အရ သေဘၤာသားျဖစ္ခြင့္ရရန္ အဆင့္ဆင့္လုပ္ေဆာင္ၿပီး သေဘၤာတက္ရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၾကသူ သေဘၤာသားလူသစ္မ်ားမွာ လက္ရွိတြင္ အမ်ားအျပား ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
“ကြၽန္ေတာ့္ကုမၸဏီကေတာ့ လူသစ္လည္း ေခၚတယ္။ လူေဟာင္း လည္း ေခၚတယ္။ အဓိကကေတာ့ အရည္အခ်င္းကိုပဲ ၾကည့္ပါတယ္။ ပိုက္ဆံလည္းတစ္ျပားမွ ေပးစရာမလို ဘူး။ ဘယ္သူနဲ႔မွလည္း သိစရာမလို ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ လူသစ္ျဖစ္မယ္ ဆိုရင္လည္း အင္တာဗ်ဴးေခၚတဲ့အခါ အလုပ္ခန္႔ခ်င္ေလာက္ေအာင္ အရည္ အခ်င္းရွိသလား။ သူရရွိခဲ့တဲ့ လက္မွတ္ေတြက တကယ္ကြၽမ္းက်င္ တတ္ေျမာက္ၿပီးမွ ရခဲ့တာလားဆိုတာ ေသခ်ာစစ္ေဆးေမးျမန္းၿပီးမွ ခန္႔ပါတယ္။ တကယ္ကို အရည္အခ်င္းရွိၿပီး လုပ္ငန္းကို ကြၽမ္းကြၽမ္းက်င္ က်င္လုပ္ႏိုင္မယ္ဆိုရင္ လူသစ္ေတြကိုလည္း ေခၚယူခန္႔ထားပါတယ္” ဟု SB Maritime သေဘၤာကုမၸဏီမွ ကပၸတိန္ဦးသတိုးေက်ာ္က ဆိုသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္၌ ကုမၸဏီအမ်ားစုမွာ သေဘၤာသား လူသစ္မ်ားအား သေဘၤာတင္ေပးရန္အတြက္ လိုင္းေၾကး ဟုေခၚဆိုသည့္ ေငြေၾကးအားမ်ားစြာ ေတာင္းဆိုေနၾကၿပီး အဆိုပါလိုင္းေၾကးမွာ ယင္းကုမၸဏီမ်ားမွ စိတ္ႀကိဳက္ ေတာင္းယူေနၾကသည့္ အေနအထားတြင္ ရွိေနေၾကာင္း သေဘၤာသား အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ စံုစမ္းသိရွိရ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စနစ္သစ္အရ သေဘၤာတက္ရန္ သေဘၤာသားလက္မွတ္(စီဒီစီ)၊ ပတ္စ္ပို႔အဆင္သင့္ ကိုင္ေဆာင္ထားသည့္ သေဘၤာသား လူသစ္မ်ားမွာ လိုင္းေၾကးအားကုမၸဏီမ်ား ေတာင္းသမွ်ပမာဏ ေပးႏိုင္သည့္ အေနအထားရွိမွသာ အလုပ္ရရွိမည့္ အေနအထားတြင္ ရွိေနသည္။
“ကြၽန္ေတာ္က စနစ္သစ္စတဲ့ အခ်ိန္ကတည္းက သေဘၤာသားျဖစ္ဖို႔ လုပ္ရမယ့္ အဆင့္ေတြကို လုပ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ သေဘၤာကုမၸဏီေတြကိုလည္း ေလွ်ာက္လႊာေတြ လိုက္တင္ထားပါတယ္။ ဒါ ေပမယ့္ လူသစ္ေတြရဲ႕ေလွ်ာက္လႊာကို လုံး၀လက္မခံပါဆိုတဲ့ ကုမၸဏီေတြကိုေတာင္ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္”ဟု သေဘၤာသားျဖစ္ခြင့္ရရန္ စနစ္သစ္တြင္ လုပ္ေဆာင္ထားသူ တစ္ဦးက ဆိုပါသည္။
သေဘၤာသားျဖစ္လိုသူတိုင္း appointment ႀကိဳတင္၀ယ္ယူရန္ မလိုေတာ့ဘဲ သေဘၤာသားျဖစ္ခြင့္ ယခင္ကထက္ အလြယ္တကူရရွိႏိုင္မည့္ စနစ္သစ္သုိ႔ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္အတြင္း ကေျပာင္းလဲခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သေဘၤာသားအျဖစ္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္း ျပဳလုိသူ လူငယ္အမ်ားစုမွာ စနစ္သစ္၏ ပထမဆံုးေျခလွမ္း ျဖစ္သည့္ Basic English Skills Test စာေမးပြဲအား ၀င္ေရာက္ေျဖဆိုခဲ့ၾက သည္။ ယင္းစာေမးပဲြ ေအာင္ျမင္သူ မ်ားမွာ Pre-Sea သင္တန္းႏွင့္ 4-Tickets သင္တန္းမ်ားအား တက္ေရာက္ၿပီး သေဘၤာသားလက္မွတ္(စီဒီစီ)ႏွင့္ ပတ္စ္ပို႔ေလွ်ာက္ထားျခင္း စသည့္ အဆင့္မ်ားအား လုပ္ေဆာင္ခဲ့ၾကသည္။
ထိုသို႔ စနစ္သစ္အရ သေဘၤာသားျဖစ္ခြင့္ရရန္ အဆင့္ဆင့္လုပ္ေဆာင္ၿပီး သေဘၤာတက္ရန္ အဆင္သင့္ျဖစ္ေနၾကသူ သေဘၤာသားလူသစ္မ်ားမွာ လက္ရွိတြင္ အမ်ားအျပား ရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။
လက္ရွိအခ်ိန္၌ ကုမၸဏီအမ်ားစုမွာ သေဘၤာသား လူသစ္မ်ားအား သေဘၤာတင္ေပးရန္ အတြက္ လိုင္းေၾကးဟု ေခၚဆိုသည့္ ေငြေၾကးအားမ်ားစြာ ေတာင္းဆိုေနၾကၿပီး . . . |
လက္ရွိအခ်ိန္၌ ကုမၸဏီအမ်ားစုမွာ သေဘၤာသား လူသစ္မ်ားအား သေဘၤာတင္ေပးရန္အတြက္ လိုင္းေၾကး ဟုေခၚဆိုသည့္ ေငြေၾကးအားမ်ားစြာ ေတာင္းဆိုေနၾကၿပီး အဆိုပါလိုင္းေၾကးမွာ ယင္းကုမၸဏီမ်ားမွ စိတ္ႀကိဳက္ ေတာင္းယူေနၾကသည့္ အေနအထားတြင္ ရွိေနေၾကာင္း သေဘၤာသား အသိုင္းအ၀ိုင္းမွ စံုစမ္းသိရွိရ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စနစ္သစ္အရ သေဘၤာတက္ရန္ သေဘၤာသားလက္မွတ္(စီဒီစီ)၊ ပတ္စ္ပို႔အဆင္သင့္ ကိုင္ေဆာင္ထားသည့္ သေဘၤာသား လူသစ္မ်ားမွာ လိုင္းေၾကးအားကုမၸဏီမ်ား ေတာင္းသမွ်ပမာဏ ေပးႏိုင္သည့္ အေနအထားရွိမွသာ အလုပ္ရရွိမည့္ အေနအထားတြင္ ရွိေနသည္။
“ကြၽန္ေတာ္က စနစ္သစ္စတဲ့ အခ်ိန္ကတည္းက သေဘၤာသားျဖစ္ဖို႔ လုပ္ရမယ့္ အဆင့္ေတြကို လုပ္ခဲ့ၿပီးၿပီ။ သေဘၤာကုမၸဏီေတြကိုလည္း ေလွ်ာက္လႊာေတြ လိုက္တင္ထားပါတယ္။ ဒါ ေပမယ့္ လူသစ္ေတြရဲ႕ေလွ်ာက္လႊာကို လုံး၀လက္မခံပါဆိုတဲ့ ကုမၸဏီေတြကိုေတာင္ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္”ဟု သေဘၤာသားျဖစ္ခြင့္ရရန္ စနစ္သစ္တြင္ လုပ္ေဆာင္ထားသူ တစ္ဦးက ဆိုပါသည္။
0 comments:
Post a Comment
မွတ္ခ်က္မ်ားကို စိစစ္ၿပီးမွ ေဖာ္ျပေပးမည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ ဤစာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ခ်က္ခ်င္း ျမင္ရမည္မဟုတ္ပါ။ မၾကာခင္ ေနာက္တခါ ျပန္လာၿပီး မိမိ၏ မွတ္ခ်က္ကို ျပန္ၾကည့္ပါရန္ ေမတၲာရပ္ခံပါသည္။