ဂူးဂဲလ္ကုမၸဏီဟာ ၀က္ဘ္ဆိုက္အသုံးျပဳ သူေတြနဲ႔ ေၾကာ္ျငာရွင္ေတြရဲ့ အာ႐ုံကို ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္နဲ႔အၿပိဳင္ ဆြဲေဆာင္နိုင္ဖို႔ လူမွုေရး ကြန္ရက္ခ်ိတ္ဆက္အသုံးျပဳေရး ႀကိဳးပမ္းမွုအသစ္တစ္ရပ္ကို အခု စတင္လိုက္ပါၿပီ။
ဂူးဂဲလ္အမွုေဆာင္ အရာရွိခ်ဳပ္ အသစ္ျဖစ္တဲ့ လယ္ရီေပ့ခ်္အတြက္ ထိပ္တန္းဦးစားေပးလုပ္ငန္းတစ္ခုျဖစ္တဲ့ ဒီဝန္ေဆာင္မွုအသစ္ဟာ လူမွုေရး ကြန္ရက္ဝန္ေဆာင္မွု ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ရဲ့ အားနည္းခ်က္ကို အသုံးခ်ဖို႔ ရည္ရြယ္ ထားပါတယ္။
Google+ လို႔ အမည္ေပးထားတဲ့ ဂူးဂဲလ္ရဲ့ လူမွုေရးကြန္ရက္ဝန္ေဆာင္မွုကို ဇြန္လ ၂၈ ရက္ေန႔က အစမ္း စတင္ေပးခဲ့ပါတယ္။
ဒီစမ္းသပ္ကာလ အတြင္းမွာေတာ့ ေရြးခ်ယ္ဖိတ္ၾကားခံရသူေတြသာ သုံးနိုင္ဦးမွာျဖစ္ေပမယ့္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ အားလုံး က်ယ္ က်ယ္ျပန႔္ျပန႔္သုံးခြင့္ရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ Google+ ကို ၂၀၁၀ ေဖေဖာ္ဝါရီမွာ စတင္ခဲ့ၿပီး ခုလိုဖန္တီးျဖစ္ရျခင္းရဲ့ အေၾကာင္းရင္း ကေတာ့ ဂူးဂဲလ္ရဲ့လူမွုေရး ကြန္ရက္ဝန္ေဆာင္မွု Google Buzz သုံးစြဲသူေတြကို အဆင္မေျပျဖစ္သြားေစတာေၾကာင့္ပါ။
အဓိက ကေတာ့ သုံးစြဲသူေတြရဲ့ အီးေမးလ္လိပ္စာစာရင္းေတြကို တျခားသူေတြပါ သိသြားေစတဲ့အျဖစ္ မေတာ္တဆျဖစ္သြားခဲ့ၿပီး တဲ့ေနာက္ပိုင္းမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ သုံးစြဲသူေတြရဲ့ တုံ႔ျပန္မွုေၾကာင့္ပါပဲ။ အခုေတာ့ ဂူးဂဲလ္ဟာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ရဲ့ ၿပိဳင္ဘက္ျဖစ္လာေနၿပီလို႔ ၿပီးခဲ့တဲ့ ေႏြရာသီမွာ ေဝါလ္စထရိဂ်ာနယ္က ေဖာ္ျပခဲ့ပါတယ္။
ဂူးဂဲလ္ရဲ့ လူမွုေရးကြန္ရက္ဝန္ ေဆာင္မွုအသစ္မွာ သုံးစြဲသူေတြဟာ သူတို႔ရဲ့ share ေတြကို လူမွန္ေနရာမွန္ သုံးစြဲခြင့္ရေစမယ္လို႔ အာမခံထားပါတယ္။ သုံးစြဲသူေတြဟာ တကယ့္အျပင္ ဘဝကအတိုင္း အြန္လိုင္းေပၚမွာလည္း your friends from saturday night? Your Parents? your boss in a circle စတဲ့ သူငယ္ခ်င္းအုပ္စု၊ ၀ါသနာ တူအုပ္စု၊ လုပ္ငန္းတူအုပ္စု စတာေတြ ဖြဲ႕ထားၿပီး ကိုယ္ ပို႔ေပးခ်င္တဲ့ အခ်က္ အလက္ေတြ ေပးပို႔လို႔ရပါတယ္။
ကုမၸဏီရဲ့ လူမွုေရးကြန္ရက္ခ်ိတ္ဆက္မွုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၿပီးခဲ့တဲ့ ႏွစ္ကတည္းက ဦးစီးေဆာင္ရြက္ေနတဲ့ ဂူးဂဲလ္ ဒုတိယဥကၠ႒ Vic Gundotra က "အြန္လိုင္း sharing က ျပတ္ေတာက္ ျပတ္ေတာက္ျဖစ္ေနတာကို အေျခခံအားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ လက္ခံပါတယ္။ ဒီအတိုင္းႀကီးေတာ့ ဆက္မသြားပါဘူး။တတ္နိုင္သမၽွ ႀကိဳးစားမွာပါ"လို႔ အင္တာဗ်ဴးတစ္ခုမွာ ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။
ဂူးဂဲလ္ဟာ သူ႔ရဲ့ လူမွုေရးကြန္ရက္ ၀န္ေဆာင္မွုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ စီးပြားျဖစ္လုပ္နိုင္ဖို႔ ေမၽွာ္မွန္းထားပါတယ္လို႔ ဒီကိစၥကို ထဲထဲဝင္ဝင္ သိတဲ့သူက ဆိုပါတယ္။
မစၥတာ ဂန္ဒိုရာက မစၥတာ ေပ့ခ်္ဟာ ဒီႀကိဳးပမ္းမွုအတြက္ အေရးပါတဲ့သူတစ္ဦးျဖစ္ၿပီး ဓာတ္ပုံေတြနဲ႔ဗီဒီယိုေတြကို အန္းဒရြိဳက္စနစ္သုံး စမတ္ဖုန္းေတြမွာ ကိုယ္ပိုင္အြန္လိုင္းအလ္ဘမ္အျဖစ္ ခ်က္ခ်င္းကူးၿပီး Google+ ကေန မိတ္ေဆြေတြဆီ ပို႔ေပးနိုင္တဲ့ ၀န္ေဆာင္မွု အပါအဝင္ တခ်ိဳ႕ကိစၥေတြမွာလည္း တာဝန္ရွိသူတစ္ဦးလည္း ျဖစ္တယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ မိတ္ေဆြ ၆၀၀ ရွိတဲ့ မစၥတာဂန္ဒိုရာနဲ႔ မိတ္ေဆြ ၂,၀၀၀ ရွိတဲ့ ဘရတ္ဟိုရိုဝစ္တို႔ဟာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ မိတ္ေဆြမ်ားလြန္းရင္ အခ်က္အလက္ ေတြေပးပို႔ရာမွာ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ မျဖစ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး သုံးစြဲသူစစ္တမ္း ေကာက္ထားပါေသးတယ္။
"ကၽြန္ေတာ္ဆက္သြယ္ခ်င္တဲ့သူဆီကို တျခားသူေတြက ဆက္သြယ္ေနရင္ ကၽြန္ေတာ္ ဘာမွေျပာလို႔မရေတာ့ဘူး" လို႔ မစၥတာ ဟိုရိုဝစ္က ဆိုပါတယ္။
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ကိုလည္း အရင္က ဒီလိုမ်ိဳး ေဝဖန္ခံရဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သုံးစြဲသူေတြဟာ အုပ္စုေတြဖြဲ႕ၿပီး သူတို႔ ရဲ့ အခ်က္အလက္ ေတြကို မိတ္ေဆြ အားလုံးဆီ share လုပ္ေပးနိုင္ေအာင္ စီစဥ္ေပးခဲ့ပါတယ္။ "ကၽြန္ေတာ္တို႔ အခုေရာက္ေနတဲ့ ေနရာက ၀က္ဘ္ဆိုက္ ေတြ လူထုအတြင္း ပိုတြင္တြင္က်ယ္က်ယ္သုံးနိုင္ဖို႔ ႀကိဳးပမ္း ေနၾကတဲ့ကာလရဲ့ အစပိုင္းမွာပဲ ရွိပါေသးတယ္။ အသစ္ေတြ၊ ဆန္းသစ္ တီထြင္နိုင္မယ့္ အခြင့္အေရးေတြ ေနရာတိုင္းမွာ ရွိပါတယ္"လို႔ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ ေျပာခြင့္ရပုဂၢိဳလ္က ေျပာပါတယ္။
ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္နဲ႔ မတူတဲ့အခ်က္က Google+ က Gmail ရဲ့ အီးေမးလ္ဝန္ေဆာင္မွုေတြလို ဗီဒီယို ခ်တ္တင္လုပ္နိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ပိုေကာင္းသြားတာက သုံးစြဲသူေတြဟာ မိတ္ေဆြေတြ အားလုံးကို တစ္ၿပိဳင္တည္း ျမင္နိုင္၊ ေျပာနိုင္တာပါ။ ဂူးဂဲလ္ဝန္ေဆာင္မွုရဲ့ တစ္စိတ္တစ္ ပိုင္းျဖစ္တဲ့ Sparks လို႔အမည္တြင္တဲ့ ၀န္ေဆာင္မွုမွာ ေဆာင္းပါေတြဖတ္ဖို႔ နဲ႔ ဗီဒီယိုေတြၾကည့္နိုင္ေစဖို႔အတြက္ သုံးစြဲ သူရဲ့ ၀ါသနာကို အေျခခံၿပီး ၀န္ေဆာင္မွုေပးဖို႔ ေဖာ္ျပထားပါတယ္။
ဒီဝန္ေဆာင္မွုရဲ့ Huddle ဆိုတဲ့ ေဆာင္ ရြက္ခ်က္မွာ သုံးစြဲသူေတြဟာ စာသား မက္ေဆ့ခ်္ေတြကို လူအမ်ားႀကီးဆီ တစ္ၿပိဳင္တည္း ပို႔ေပးနိုင္ပါတယ္။ ဒီ လုပ္ငန္းစဥ္ကို group texting လို႔ သိၾကပါတယ္။ GroupMe Inc လို အုပ္စုလိုက္ မက္ေဆ့ခ်္ပို႔ေပးတာကို ၀န္ေဆာင္မွုေပးတဲ့ ကုမၸဏီေတြဟာ သုံးစြဲ သူမ်ားစြာကို ဆြဲေဆာင္ထားါတယ္။
ဂူးဂဲလ္ရဲ့ ၀န္ေဆာင္မွုအသစ္ဟာ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္၊ မက္ေဆ့ခ်္ဝန္ေဆာင္မွု ကုမၸဏီ တြစ္တာ၊တည္ေနရာလမ္းညႊန္မွုေပးတဲ့ ၀န္ေဆာင္မွု ကုမၸဏီ Foursquaree နဲ႔ တျခား ၀က္ဘ္ဆိုက္ ၀န္ေဆာင္မွု ကုမၸဏီေတြရဲ့ တိုးတက္မွုကို အသုံးခ်ၿပီး တုံ႔ျပန္ေပးလိုက္တာပါ။
ဒီကုမၸဏီေတြဟာ ဘာေတြဝယ္နိုင္တယ္၊ ၀ယ္သင့္တယ္၊ ဘယ္ကိုသြား သင့္တယ္စတဲ့သတင္းအခ်က္အလက္ေတြကို လူေတြ သိေအာင္ ၀န္ေဆာင္မွု ေပးရာမွာ နည္းလမ္းအသစ္တစ္မ်ိဳးနဲ႔ ေျပာင္းလဲလုပ္ကိုင္ေနၾကပါတယ္။
ကမၻာတစ္လႊားမွာ သုံးစြဲသူ သန္း ၆၀၀ ေက်ာ္ရွိတဲ့ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္မွာ အဖြဲ႕ ၀င္ေတြနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ကိုယ္ေရးအခ်က္ အလက္ေတြ ရရွိ ထားသလို စာရင္း ျပဳစုတဲ့အုပ္စု ဒါမွမဟုတ္ စိတ္ဝင္စားသူ အုပ္စုကို ပစ္မွတ္ထားတဲ့ စီးပြားေရး သမားေတြအတြက္ ေဒၚလာသန္း ေထာင္နဲ႔ခ်ီရတဲ့ ေၾကာ္ျငာလုပ္ငန္းေတြလည္း အခုလုပ္ေပးေနပါတယ္။
ဒီလိုရလဒ္ကို အေျချပဳၿပီးေတာ့ ဒီႏွစ္ အေစာပိုင္းမွာ ဂူးဂဲလ္ဟာ မိတ္ေဆြ ရွာေဖြေရးဝက္ဆိုက္ေတြမွာ အသုံးဝင္မယ့္ +1 ခလုတ္ကို စတင္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါက ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္ရဲ့ Like ခလုတ္နဲ႔ ဆင္တူပါတယ္။ ေရွ႕လာမယ့္ အနာဂတ္ မွာေတာ့ လူေတြဟာ Google+နဲ႔ ဆက္သြယ္ထားတဲ့ ၀က္ဘ္ဆိုက္ေတြမွာ +1 ခလုတ္ကို ႏွိပ္နိုင္ၾကေတာ့မွာပါ။
Chop from Myanmar Time News
Google+ အေၾကာင္းကို ဆက္ၿပီေလ့လာ ခ်င္ေသးရင္ ေအာက္က link မွာေလ့လာနိုင္ပါတယ္။
Google+ Preview
Myanmar IT Develovement မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။
Sunday, July 17, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment
မွတ္ခ်က္မ်ားကို စိစစ္ၿပီးမွ ေဖာ္ျပေပးမည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ ဤစာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ခ်က္ခ်င္း ျမင္ရမည္မဟုတ္ပါ။ မၾကာခင္ ေနာက္တခါ ျပန္လာၿပီး မိမိ၏ မွတ္ခ်က္ကို ျပန္ၾကည့္ပါရန္ ေမတၲာရပ္ခံပါသည္။