ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ကမၻာလွည့္ခရီးသြား လုပ္ငန္းတြင္ တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈကို အဓိက အဟန္႔အတား ျဖစ္ေစသည္ မွာ ေငြေၾကးလဲလွယ္ႏႈန္း မတည္ၿငိမ္ျခင္းျဖစ္ေနေၾကာင္း ခရီးသြားလုပ္ငန္း လုပ္ကုိင္သူမ်ား၏
ေျပာၾကားခ်က္မ်ားအရ သိရွိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ႏုိင္ငံတကာ ခရီးသြားမ်ား ၀င္ေရာက္မႈသည္ ႏွစ္ႏွစ္ ၀န္းက်င္ က်ဆင္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွစတင္ကာ တုိးတက္ေသာ အေနအထားသို႔ ဦးတည္လာခဲ့သည္ဟု သိရွိရသည္။
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ မူပိုမိုတုိးတက္ေသာ အေနအထားမ်ား ကို ခရီးသြားလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူမ်ား ၾကံဳေတြ႕လာခဲ့ရၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၌လည္း တုိးတက္မႈရွိေနကာ ယခုထက္ ပုိ၍ဖြံ႕ၿဖိဳးလာရန္မွာမူ အဟန္႔အတား
အခ်ဳိ႕ရွိေနသည္ဟု ဆိုၾကပါသည္။
“အဓိက အဟန္႔အတားကေတာ့ ေငြေၾကးလဲလွယ္ႏႈန္း မတည္ၿငိမ္တာပါပဲ။ အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္ေဒၚလာကိုက်ပ္ ၁၀၀၀ ေလာက္တုန္းက ခရီးသြား ကားငွားခက က်ပ္ ၁၀ သိန္း ရွင္းရတယ္ဆိုပါစို႔။ ကားခ ၁၀
သိန္းက်တာကို ရွင္းဖုိ႔ ေဒၚလာ ၈၀၀ ေလာက္လဲရတယ္။ အခုက ေတာ့ ေဒၚလာ ၁၀၀၀ လဲမွ ေငြရွစ္ သိန္း ေလာက္ရတာ။ ဧည့္သည္ဘက္ မွာစရိတ္က ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ပုိေနတယ္”ဟု ခရီးသြားလုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးက
ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ခရီးသြားေဒသမ်ားတြင္ ကားငွားခမ်ား ျမင့္တက္ လာျခင္း၊ ဟိုတယ္အခန္းခမ်ား ျမင့္ တက္လာျခင္း၊ စားေသာက္စရိတ္မ်ား ျမင့္တက္လာျခင္း စသည္တို႔ေၾကာင့္ ခရီးစဥ္ေစ်းႏႈန္းမ်ားသည္ ယခင္ႏွင့္
ခန္႔မွန္းေျခ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၀န္းက်င္ ကြာျခားမႈ ရွိလာခဲ့သည္ဟု ခရီးသြား လုပ္ငန္းရွင္အခ်ဳိ႕ထံမွ သိရွိရသည္။
“လာမယ့္ ရာသီအတြက္ ခရီးစဥ္စရိတ္ႏႈန္းထားေတြ ေပးေတာ့ ေစ်း အေျပာင္းအလဲ ရွိလာတယ္။ ဒီမွာကလည္း ေစ်းမတင္လို႔ မရဘူး။ ဟိုတယ္ကုိ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ပိုရွင္းရတယ္။ စားေသာက္ဆုိင္မွာ ပိုရွင္းရတယ္။
အစစ ေစ်းတက္တယ္။ ဒီေတာ့ ခရီးစဥ္စရိတ္လည္း ေစ်းတင္တဲ့အခါ တစ္ဖက္က ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ မင္းတို႔ဆီမွာ တျခားႏုိင္ငံေတြထက္ ေစ်းမ်ားေနတယ္ေပါ့။ cancel လုပ္လုိက္ပါ၊ ေစ်းၿငိမ္ မွပဲ လာေတာ့မယ္ ဆိုတာေတြ ရွိလာတယ္”ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ခရီးသြား လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာျပသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ လာေရာက္မည့္ ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ားအား ခရီးစဥ္မ်ားကို အနည္းဆုံး ေျခာက္လ၀န္းက်င္ ႀကိဳတင္ေရာင္းခ်ျခင္းျဖစ္၍ သတ္မွတ္ေရာင္းခ်ၿပီးသား ေစ်းႏႈန္းမ်ားကို အေျပာင္းအလဲလုပ္ရန္ ခက္ခဲေၾကာင္း၊
စတင္ေရာင္းခ်စဥ္ အခ်ိန္က ေငြလဲႏႈန္းႏွင့္ ခရီးသြားလာေရာက္မည့္ အခ်ိန္ေငြလဲႏႈန္း ကြာျခားေနပါက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားဘက္တြင္ အ႐ႈံးေပၚမႈမ်ားလည္း ရွိေနေၾကာင္း သိရိိွရသည္။
“ခရီးစဥ္ေစ်းႏႈန္းေတြက တုိး ေတာင္းလုိ႔ မရဘူး။ ေတာင္းမယ္ဆို ရင္ ျပႆနာရွိပါတယ္။ ဟိုတယ္ ေတြက အခန္းခကို ေျခာက္လ၊ ခုနစ္ လႀကိဳေတာင္းရင္ ဟိုဘက္ကိုေတာ့ ႀကိဳေတာင္းဖုိ႔ မလြယ္ဘူး။ အခုေတာင္ ေစ်းႏႈန္း
အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ ဘြတ္ကင္ နည္းနည္းေလ်ာ့ သြားပါတယ္”ဟု ခရီးသြားေစ်းကြက္ မန္ေနဂ်ာတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
ေျပာၾကားခ်က္မ်ားအရ သိရွိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ ႏုိင္ငံတကာ ခရီးသြားမ်ား ၀င္ေရာက္မႈသည္ ႏွစ္ႏွစ္ ၀န္းက်င္ က်ဆင္းခဲ့ၿပီးေနာက္ ၂၀၀၉ ခုႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းမွစတင္ကာ တုိးတက္ေသာ အေနအထားသို႔ ဦးတည္လာခဲ့သည္ဟု သိရွိရသည္။
၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းတြင္ မူပိုမိုတုိးတက္ေသာ အေနအထားမ်ား ကို ခရီးသြားလုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူမ်ား ၾကံဳေတြ႕လာခဲ့ရၿပီး ၂၀၁၁ ခုႏွစ္၌လည္း တုိးတက္မႈရွိေနကာ ယခုထက္ ပုိ၍ဖြံ႕ၿဖိဳးလာရန္မွာမူ အဟန္႔အတား
အခ်ဳိ႕ရွိေနသည္ဟု ဆိုၾကပါသည္။
“အဓိက အဟန္႔အတားကေတာ့ ေငြေၾကးလဲလွယ္ႏႈန္း မတည္ၿငိမ္တာပါပဲ။ အေမရိကန္ေဒၚလာ တစ္ေဒၚလာကိုက်ပ္ ၁၀၀၀ ေလာက္တုန္းက ခရီးသြား ကားငွားခက က်ပ္ ၁၀ သိန္း ရွင္းရတယ္ဆိုပါစို႔။ ကားခ ၁၀
သိန္းက်တာကို ရွင္းဖုိ႔ ေဒၚလာ ၈၀၀ ေလာက္လဲရတယ္။ အခုက ေတာ့ ေဒၚလာ ၁၀၀၀ လဲမွ ေငြရွစ္ သိန္း ေလာက္ရတာ။ ဧည့္သည္ဘက္ မွာစရိတ္က ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ပုိေနတယ္”ဟု ခရီးသြားလုပ္ငန္းရွင္ တစ္ဦးက
ေျပာၾကားသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ လာေရာက္မည့္ ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ားအား ခရီးစဥ္မ်ား ကို အနည္းဆုံး ေျခာက္လ၀န္းက်င္ ႀကိဳတင္ေရာင္းခ်ျခင္းျဖစ္၍ သတ္မွတ္ ေရာင္းခ်ၿပီးသား ေစ်းႏႈန္းမ်ားကို အေျပာင္းအလဲလုပ္ရန္ ခက္ခဲေၾကာင္း၊ စတင္ ေရာင္းခ်စဥ္အခ်ိန္က ေငြလဲႏႈန္းႏွင့္ ခရီးသြားလာေရာက္မည့္ အခ်ိန္ေငြလဲႏႈန္း ကြာျခားေနပါက . . . |
ခန္႔မွန္းေျခ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္း၀န္းက်င္ ကြာျခားမႈ ရွိလာခဲ့သည္ဟု ခရီးသြား လုပ္ငန္းရွင္အခ်ဳိ႕ထံမွ သိရွိရသည္။
“လာမယ့္ ရာသီအတြက္ ခရီးစဥ္စရိတ္ႏႈန္းထားေတြ ေပးေတာ့ ေစ်း အေျပာင္းအလဲ ရွိလာတယ္။ ဒီမွာကလည္း ေစ်းမတင္လို႔ မရဘူး။ ဟိုတယ္ကုိ ၂၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေလာက္ ပိုရွင္းရတယ္။ စားေသာက္ဆုိင္မွာ ပိုရွင္းရတယ္။
အစစ ေစ်းတက္တယ္။ ဒီေတာ့ ခရီးစဥ္စရိတ္လည္း ေစ်းတင္တဲ့အခါ တစ္ဖက္က ဘာေျပာသလဲဆိုေတာ့ မင္းတို႔ဆီမွာ တျခားႏုိင္ငံေတြထက္ ေစ်းမ်ားေနတယ္ေပါ့။ cancel လုပ္လုိက္ပါ၊ ေစ်းၿငိမ္ မွပဲ လာေတာ့မယ္ ဆိုတာေတြ ရွိလာတယ္”ဟု ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ခရီးသြား လုပ္ငန္းရွင္တစ္ဦးက ေျပာျပသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသို႔ လာေရာက္မည့္ ခရီးသြားဧည့္သည္မ်ားအား ခရီးစဥ္မ်ားကို အနည္းဆုံး ေျခာက္လ၀န္းက်င္ ႀကိဳတင္ေရာင္းခ်ျခင္းျဖစ္၍ သတ္မွတ္ေရာင္းခ်ၿပီးသား ေစ်းႏႈန္းမ်ားကို အေျပာင္းအလဲလုပ္ရန္ ခက္ခဲေၾကာင္း၊
စတင္ေရာင္းခ်စဥ္ အခ်ိန္က ေငြလဲႏႈန္းႏွင့္ ခရီးသြားလာေရာက္မည့္ အခ်ိန္ေငြလဲႏႈန္း ကြာျခားေနပါက လုပ္ငန္းရွင္မ်ားဘက္တြင္ အ႐ႈံးေပၚမႈမ်ားလည္း ရွိေနေၾကာင္း သိရိိွရသည္။
“ခရီးစဥ္ေစ်းႏႈန္းေတြက တုိး ေတာင္းလုိ႔ မရဘူး။ ေတာင္းမယ္ဆို ရင္ ျပႆနာရွိပါတယ္။ ဟိုတယ္ ေတြက အခန္းခကို ေျခာက္လ၊ ခုနစ္ လႀကိဳေတာင္းရင္ ဟိုဘက္ကိုေတာ့ ႀကိဳေတာင္းဖုိ႔ မလြယ္ဘူး။ အခုေတာင္ ေစ်းႏႈန္း
အေျပာင္းအလဲေၾကာင့္ ဘြတ္ကင္ နည္းနည္းေလ်ာ့ သြားပါတယ္”ဟု ခရီးသြားေစ်းကြက္ မန္ေနဂ်ာတစ္ဦးက ေျပာၾကားခဲ့သည္။
0 comments:
Post a Comment
မွတ္ခ်က္မ်ားကို စိစစ္ၿပီးမွ ေဖာ္ျပေပးမည္ ျဖစ္ပါသျဖင့္ ဤစာမ်က္ႏွာေပၚမွာ ခ်က္ခ်င္း ျမင္ရမည္မဟုတ္ပါ။ မၾကာခင္ ေနာက္တခါ ျပန္လာၿပီး မိမိ၏ မွတ္ခ်က္ကို ျပန္ၾကည့္ပါရန္ ေမတၲာရပ္ခံပါသည္။